Michala Stupková

Michala Stupková

Studuji Právnickou fakultu Univerzity Karlovy a profesně i volnočasově se věnuji mládeži. Od malička jsem chodila do skauta, který se stal jednou z nejzásadnějších součástí mého dospívání a celého pozdějšího života. Vedla jsem dětské družinky, chvíli i oddíl. V současné době jezdím stále pomáhat na výpravy a v létě na tábor, ale samotné vedení jsem předala mladším. Mladým lidem jsem se ale věnovat nepřestala. Působím totiž jako koordinátorka vzdělávacích projektů ve spolku Mladí občané, který pomáhá mladým lidem být aktivní ve veřejném životě. Jsem totiž přesvědčená, že ve veřejném životě, stejně tak jako v politice, jsou zkušenosti starších a elán mladších ideální kombinací.

Sama jsem se rozhodla kandidovat proto, že věřím, že politika potřebuje i mladé lidi. Mladé lidi, kteří mají ještě hodně energie, času a nadšení a nebojí se přicházet s novými nápady. Mladé lidi, kteří se nebojí jít hlavou proti zdi, ale kteří se poučí a najdou jinou cestu, když narazí. Kandiduji také proto, že mi záleží na okolí, ve kterém žiji, chci ho aktivně spoluutvářet a podílet se na jeho vylepšování. Starosty a nezávislé jsem si vybrala proto, že spíš než nějakou ideologii, vyznávám rozumná řešení, kvalitní správu a důvěryhodné osobnosti. A to pro mě STAN skvěle splňuje. Znám spoustu STANařských zastupitelů, starostů, poslanců nebo senátorů, kterým věřím, vím, že mají dobré motivace a jsou velmi kompetentní ve svých funkcích. Ve Starostech navíc fungují různé programové komise, takže vím, že názor strany nevytváří někdo nahoře, ale že se vše diskutuje a i ten nejposlednější řadový registrovaný příznivec má šanci se vyjádřit a jeho názor bude brán v potaz.

Na Praze 5 jsem byla posledních půl roku členkou Školského výboru a ráda bych se zde školství věnovala i nadále. Jako prioritu vnímám navýšení počtu mateřských a základních škol, aby třídy nemusely být naplněné k prasknutí, ale žáci měli důstojný prostor ke vzdělávání a rozvoji osobnosti. V širším měřítku bych ráda do výuky implementovala co nejvíce občanského vzdělávání. Je totiž potřeba, aby děti rozuměly systému, ve kterém žijí, ať už se jedná o základní právní, ekonomickou nebo politologickou orientaci. Cílem by mělo být, aby se studenti „vyplivnutí“ po střední škole do dospělého života snadno zorientovali v okolním světě a nepadali do různých, například dluhových, pastí.

Zpět na náš tým

Hnutí Starostové a nezávislí, Praha 5